Токіо-Нью-Йорк за дві години. Все, що потрібно знати про новий надзвуковий лайнер Boeing

Токіо-Нью-Йорк за дві години. Все, що потрібно знати про новий надзвуковий лайнер Boeing

Boeing заявили про подорожі по всьому світі за лічені години. У разі успіху це буде найшвидший транспорт на планеті.

Днями один з найбільших авіавиробників у світі Boeing представив проект нового гіперзвукового пасажирського літака.

Це перший в історії бренду проект гіперзвукового пасажирського літака, що, як планується, буде долати відстань від Токіо до Нью-Йорка за дві години і перевершувати швидкість звуку у п’ять разів.

Судячи із зображення літака, яке компанія представила на конференції в Атланті, новий Boeign матиме футуристичний суперобтічний фюзеляж у вигляді капсули і кількість ілюмінаторів передбачає перевезення кількох десятків людей.

Однак говорити, що дизайн літака залишиться таким, поки рано, адже в компанії заявляють, що літати такі апарати почнуть не раніше ніж через 20 років.

Спочатку 2018-го Boeing заявляли про ще один літак, який має обігнати звук більш ніж у п’ять разів і вийти в світ вже через 10-20 років. Правда, цей концепт готується винятково для військових потреб та не передбачає пасажирських перевезень.

«Це один з декількох проектів, які ми розробляємо для гіперзвукових літаків», – говорить Кевін Боукотт, головний інженер в Boeing Research & Technology. «Саме цей концепт планується для військового застосування і буде націлений на розвідку, захист повітряного простору та завдання авіаударів».

Американська компанія Boeing працює над проектами надзвукових літаків вже більше 60 років, починаючи з виробництва експериментального літака-ракетоплана X-15, який міг розігнатися до 7000 км/год і підніматися на висоту понад 100 км.

Крім цього, Boeing є одними з ключових партнерів NASA, і їх технології широко використовуються в багатьох космічних місіях, враховуючи розробку головного конкурента Falcon Heavy – надважкої ракети-носія NASA SLS.

Незважаючи на те, що надшвидкий літак Boeing може з’явитися тільки через кілька десятків років, це все одно може стати вінцем транспортних технологій людства.

На сьогодні у світі не існує пасажирських транспортних засобів, які могли б перевозити людей зі швидкістю, що перевищує швидкість звуку. Hyperloop Ілона Маска тільки планує це зробити у найближчому майбутньому. Та й 1200 км/год швидкості вакуумного поїзда явно програють запаморочливим цифрам, про які заявили в Boeing.

Єдині, хто наближався до гіперзвукової мрії та наважилися перенести технології військових винищувачів у цивільну авіацію, були розробники літаків Конкорд і Ту-144.

Жодна з європейських країн не могла потягнути такий бюджет проекту, і виробництво Конкорда вирішили розділити між собою Велика Британія і Франція. Радянська влада вирішили не відставати від заходу і також пустили в хід власний надзвуковий аналог Конкорда – Ту-144.

Обидва літаки використовувалися в комерційних цілях і здійснювали пасажироперевезення по всьому світі. Звичайно, європейський літак почав літати трохи раніше і закінчив свою експлуатацію пізніше, ніж розробка СРСР.

Лайнери могли розганятися до 2500 км/год, і, зокрема, Конкорд доставляв пасажирів з Лондона в Нью-Йорка менш ніж за три з половиною години.

Технології літаків дійсно дивували. Що вартує лише той факт, що при таких швидкостях фюзеляж нагрівався до 120 градусів Цельсія і збільшувався на кілька десятків сантиметрів. Це були справжні космічні кораблі, що стояли у цивільних аеропортах.

Але, через надзвичайно високу вартість виробництва і дуже дорогі квитки, країни не могли продовжувати розробляти ці моделі собі ж у збиток. Після випуску всього 20 літаків Конкорд, його останній політ відбувся в кінці 2003-го року.

Дешеві авіаперельоти, які досі долають Атлантику в рамках 10 годин, витіснили найбільшу транспортну розробку людства. Та й високошвидкісний інтернет дозволив бізнесменам не платити по $10000 за можливість зранку злітати на зустріч на інший континент, і повернутися додому вже до вечора.

You may also like...